söndag 3 februari 2013

Diverse snurrande tankar i huvudet på en äldre man

Först måste jag baa göra mitt inlägg ang. Norra Hamnen i Helsingborg. I lokalpressen hittar man varje dag ett par insändare i detta ämnet. Man kan ju undra om projektet någånsin blir av.

Såhär tycker jag:
Skippa både hotell och konferensanläggning.Sådana faciliteter finns det redan gott om i staden. Icke minst med tanke på det blivande hotellet vid den nya Filmstaden på söder.
Bygg 3 flerfamiljshus som planerat med en ny saluhall bredvid och låt The Tivoli stå kvar på sin plats.
Inte nog med att det blir betydligt billigare utan det tillför dessutom city en ny attraktiv handelsplats som säkert lockar folk och därmed gynnar handeln generellt.

Härmed meddelas också att jag äntligen har lyckats med att säkerhetskopiera mina bilder till det s:k molnet. Jag utnyttjade min datortillverkares tjänst. Härmed utdelas dock en varning till er som inte har så stor datorvana och dessutom svaga nerver. Det var ett litet helsike att komma på hur det fungerade. Jag har hållit på till och från  upp emot en vecka.

Tänk om det i framtiden blir så att när man skal gå vidare till de sälla jaktmarkerna, passar de efterlevande på att kopiera de lilla som finns kvar mellan öronen upp till molnet. Sedan inhandlas en ny morfar via nätet på hubbotmarknaden. Därefter laddas filerna i molnet ner i den nya skallen och barnbarnen har en ny morfar.Detta var bara en vild tanke.

I går var det nypremiär på Pluras kök. Nu från Barcelona. Vad Sylvia Vrethammar gör där fattar jag inte. Hon fattar nog inte det själv heller. Divan var fullständigt malplacerad i detta sällskap i ett program där för övrigt supandet har tagit över till båtnad för matlagningen.

Melodifestivsalen skippades och väl var väl det. Någon kritiker liknade spektaklet för en amatörtävling från Hörby eller något. Dom sociala medierna var också fyllda med tung kritik
.
Även om minnenas television visade ett program som gjordes för nästan 50 år sedan, tror att det var bättre. Harry Belafonte och Martin Luther King gästade Stockholm med Hans Alfredsson Tage Danielson som konfrencierer. Monica Z och Jan Johansson fanns också på plats. Visst kändes det dammigt lite då och då. Det var inte samma tempo på den tiden, men programmet var säkert bättre än melodifestivalen från Karlskrona.

I kväll är det dags för Super Bowl. Passa på att köpa TV reklam för 25 milj. för 30 sekunder. Själv ligger jag och sover vid den tidpunkten







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar