onsdag 6 februari 2013

Nu vill vi ha våååår!

Fy f-n för vintern, rent ut sagt. I dag infinner sig inte inspirationen kanske beroende på den urusla skånska vintern.
Snöslask - rå luft - blåsigt och allmänt grått.

Nu vill vi ha vår! Visserligen har dagarna blivit lite längre, men det är långt kvar till det riktiga ljuset.

Jag ser fram emot likadant väder som vi hade 2009 - Mitt första år som pensionär. April bjöd på rena sommarvärmen och minns jag rätt så hade vi över 20 grader varmt på Valborsmässoafton.

I kväll är det landskamp mellan Sverige och Argentina med Zlatan och Messi i centrum. Antar att matchen inte är uppgjord som många tydligen är nu för tiden enl. nya avslöjanden. Jag såg att någon på FB skulle ut och inhandla chips, pilsner och ikläda sig nätbrynja inför aftonen. Själv nöjer jag mig med att ta på mina nyinköpta manchesterbyxor av märket Oscar Jacobsson till ett pris av 300kr. Lagom pris, tycker jag.Dom hittades i Höganäs på fabriksförsäljningen.

I morgon skall grabbarna (b2b) laga mat och ha det allmänt trivsamt.

Visst finns det, trots tråkig skånevinter, ljuspunkter i tillvaron.

För övrigt är nu paradisäppleträdet beskuret efter, vad jag hoppas på, alla konstens regler. Det vankas kanske god gelé till sommaren? Rapport kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar