torsdag 15 mars 2012

En kulen marsdag

Oj då, nu är klockan 3 på eftermiddagen och jag har inte ens stuckit näsan utanför dörren. Det var länge sedan något sådant inträffat, men idag är rått, mulet och allmänt ogästvänligt där ute. Det skall nog mycket till innan jag ger mg ut i den miljön, men samtidigt borde man röra på sig. På tal om att röra på sig, har jag en god vän som i stort sett inte gör något annat. Nu talar vi om att bestiga Killimanjaro, Kebnekajse och annan ogästvänlig natur, åka svart pist i Österrike eller att med dödsförakt klättra upp på frusna vattenfall.
Det är förstås klart att grabben fortfarande är ung. Han är bara 70 vårar gammal.

Nu skall jag bege mig ut på en promenad i det platta, för tillfället gråa och trista skånska landskapet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar