tisdag 1 februari 2011

Pensionären är fullt sysselsatt1 februari i nådens år 2011 och framåt

Oj då, nu är det exakt en vecka sedan det förra inlägget publicerades. Vad har hänt sedan dess då? Faktiskt en del och somligt är kanske värt att skriva om.

Blodgrupp AB+ (min grupp)

Om du inte redan har denna blodgrupp, hade varit bra om du kunde skaffa den. Det är nämligen så, enl. vad jag läste någonstans för en tid sedan. Dom som har denna blodgrupp  klarar en infektion bättre än andra. Det är bevisat hemma hos oss. Frun i huset med blodgrupp 0 har varit skrovlig, snuvig, hängig, haft lite ont i luftrören och hostat duktigt i snart en vecka. Undertecknad kände lite feber i lördags, intog ryggläge på soffan, tog några doser Panodil, gick sedan till sängs med huvudvärk c:a 21.00. Han vaknade fullt återställd på söndagsmorgonen.

Världen är orättvis ibland.

Uppdatering av hjärtpatientens status.

Patienten mår fortfarande oförskämt bra och har betydligt mer ork nu än före ingreppet. Somliga påstår också att han ser yngre ut än innan. Ibland går tiden bakåt och jag som är en framåtsträvare...
I förra veckan besökte jag Ängelholm vid två tillfällen. På tisdagen lyssnade jag på min hjärtläkare om vanliga konsekvenser vid ett hjärtingrepp samt bra förklaringar på hur det hela fungerar. Det är bra att veta!
På torsdagen var det ett pass med sjukgymnasten i "kom-igång-programmet". Hon lär ut nyttiga rörelser för att på ett bra sätt komma i form igen. Visserligen känner jag mig i bra form, men där är många som har en lång väg att gå. Jag har nog nämnt det tidigare, men det tål att nämnas igen "Man måste vara frisk för att kunna bli sjuk"... Så sant så

B2B

Torsdagen den 27 januari hade vi årets matpremiär på Hittarpshus. Patienten tog det lilla lugna med donationer och övriga alkoholhaltiga drycker och mådde alldeles förträfflig av det. Dessutom hade han lika kul som de andra, tror jag. Den branta Sundsliden bestegs efteråt på väg till bussen utan problem. Tack doktorn!
Utförligt reportage med recept hittar du på
www.brortillbror.blogspot.com 

Idag blev jag kontaktad av klubbmästaren i föreningen Helsingborgs Handelsklubb. Han undrade om jag den 8 mars ville hålla ett föredrag om Svenska Amerika Linien för dom nere på Jacob Hansens Hus. Undrar om någon där har läst mina inlägg om S.A.L. I vilket fall som helst tackade jag ja. Det skall bli kul. Det finns mycket att berätta av både halvsanna rövarhistorier och sanna sådana. Det kommer att bli med bildspel och hela baletten. Klubbmästaren heter f.ö Putte Dahlström Rapport kommer senare.

Resten av veckan fylls med besök hos örondoktorn (ta bort öronvax). Frun påstår att jag hör dåligt.
Med eller utan öronvax - det kan vara skönt att ibland höra lite dåligt. Efter besöket hos doktorn hör jag kanske alldeles för bra. - Det blir en lunch med grabbarna hos Hjalmars kök. Vi skall avnjuta raggmunk med fläsk.
På torsdag kväll besöker vi Marina Plaza tillsammans med Arne H och lyssnar på Bo Lundgren. Arrangör: aktiespararna. Om det är någon som inte kommer ihåg vem Bo Lundgren är så är han vår förre moderatledare. Han gjorde inte så mycket väsen av sig så därför är det inte så konstigt.

SPF

Numera ingår jag i deras marknadsgrupp.Mitt huvudansvar där är powerpoint presentationerna till alla månadsmöten. Hemsidan och lite annat smått och gott ligger också på vårt ansvar. En lagom sysselsättning, tycker jag och inte alltför betungande

Till slut sänder jag mitt hopp till dem som just nu gör uppror i Egypten att dom får skickat iväg Hr Mubarak, får armén med sig och så småningom kunna bilda ett folkvänligt och demokratiskt styre utan blodspillan, stängd Suezkanal och annat elände innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar