tisdag 22 februari 2011

Harry Potter








Idag har jag varit och sett den sista Harry Potter filmen med barnbarnet. Utrustade med bamsestor påse blandgodis och ett rör Pringels bänkade vi oss.Ärligt talat blev det lite mycket av magiska svärd, stavar och annat magiskt för undertecknad. Jag nickade till lite då och då när de magiska effekterna maxades. Det viktiga var dock att filmen uppskattades högeligen av den yngre generationen. En morfar får ju skylla sig själv. Påpekas bör att själva inspelningen var mycket proffsig och bara det var för mig värt besöket.

Inom det snaraste har Kalle och jag bestämt att vi skall se den nya Åsa Nisse med Kjell Bergqvist i huvudrollen. Filmen heter träffande nog "Wälcom to Knohult" och har, som alla Åsa Nisse filmer genom tiderna, tilldelats  en stjärna av den samlade kritikerkåren. Det skiter Kalle och jag i. Vi skall se den. Filmsmaken i vår familj är väldigt olika. Kerstin och Erik är på Röda Kvarn i kväll och ser en smal film som jag har glömt namnet på. Det viktiga är ju att dom tycker om den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar