tisdag 7 mars 2023

Var tog vädret vägen?

 


Röda och gula varningar över hela Götaland. Inte f-n har det varit oväder här hemma.
Lite snö som vid det här laget nästan borttöad (kl. 15.00). Visst är det blåsigt, men med fullt hanterbar styrka. Så här är det ofta med SMHI,TV och radio. Det kan dock bli en lite gungig färjeresa över sundet i afton, men det är ingenting för en gammal sjöman.

Undertecknad har ägnat dagen bl.a. med att planera för nästa veckas möte med B2B på Hittarps hus. Vad det blir för varmrätt tänker jag inte avslöja här och nu eftersom det finns en "risk" för att någon eller några av Brr läser detta inlägget. Jag lovar dock att berätta efter mötet.

Snart är det 13 år sedan jag fick en ny hjärtklaff och blev ordinerad Waran
. Det innebär att man måste lämna blodprov regelbundet. I mitt fall blir det ung. var 14:e dag. Idag blev jag ordinerad höjning av dosen eftersom värdet var för lågt = blodet för tjockt. Kan det bero på att jag har levt väldigt sunt med extra långa promenader den sista tiden. För dig som inte vet vad Waran är, kan närmast beskriva det som råttgift. Råttan förblöder efter intaget.

Jag skall dock ej klaga. Hjärtat fungerar som det skall och jag känner mig relativt frisk med lite krämpor här och där, men det får man stå ut med när man närmar sig de 80. Vissa sinnen utvecklar man dessutom vid mogen ålder. Jag tänker på glömskan, men varför skall man komma ihåg allt? Det är väl inte nödvändigt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar