söndag 19 mars 2023

Språkkrumelurer m m

 



"Tack, gärna mig emot"
"Nä just det ja" ( bra att till när man inte begriper ett dugg)
" Man skall vara glad för att man får vara tacksam" ( ja, svar de flesta allvarligt men har egentligen inte noterat vad som sades)

Finns det någon i min lilla läsekrets som kan komma på fler innehållslösa och kluriga uttryck får du gärna höra av dig.

För övrigt lyser våren med sin frånvaro, men enl. kalendern är den på "g" trots allt. Hav tålamod!


En gång om året tror jag att jag har lagt ut stadens premiär på vårblomster när de har placerats ut. Man blir lika glad varje gång. Dagens promenad gick från Hamntorget till Vikingstrand i strålande soldis.Här klättrades det upp till landborgen i Pålsjö skog. Det var tuffa trappor och den gamle fick sätta sig ner och vila några gånger (man har placerat ut bänkar på lämpliga platser. Återfärden gick via Kinesiska muren / den uppbrutna Drottninggatan. Det kändes i benen på motionären! 6,7 km blev det. Min fysioterapeut blir säkert glad om hon läser detta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar