onsdag 22 mars 2023

Morgonrapport

 Jag borde överväga att anställa en växeltelefonist. Mitt i frukosten fick jag 3 samtal vilket kan påverka matsmältningen.

Första samtalet kom från en logebroder som blivit förkyld och ville avboka aftonens logesammanträde. Jag fixade det med klubben och önskar samtidigt en snar bättring för brodern.

Samtal nr 2 kom strax därefter från ytterligare en broder som hade blivit förkyld och därmed hade lagligt förfall. Jag kommer att ersätta honom i kväll med diverse anföranden som åligger den sjukanmälde. Det får bli lite improvisation, men det skall nog ordna sig. Man har ju skaffat sig en viss "logevana" genom åren i Odd Fellow.

Samtal nr 3 kom från en nyss hemkommen broder från alpbackarna i Italien. Han meddelade att han hade alla lemmarna i behåll. Kaffet och grappan hade starkt bidragit till trivseln i backarna. Exakt var i Italien det hade varit kan jag inte stava till så det får räcka med Italien.

Det är ju ändå trevligt att höra av grabbarna även om det råkar vara mitt i frukosten.

Frukosten påbörjades kl. 08.00 och avslutades kl 09.30

I skrivande stund är även dagens styrketräning och balansövningar avklarade. Det känns som att det går bättre och bättre. Vi får väl se vad terapeuten säger om en dryg vecka då jag har fått en besökstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar