torsdag 19 november 2020

Torsdag på Fridas gata

 Idag är det städdag och den är nu avklarad. Vi skall snart få nya fönster, bl.a här på "kontoret" och mitt sovrum. Inför bytet skall det vara fritt från möbler och bråte kring fönstret. Idag började jag med att kolla under sängen som kommer att stå i vägen och måste flyttas.

Och vad hittade jag väl där rejält dammigt? Jo, 4 st hantlar av olika vikt som ej använts på länge, 1 väggstativ till en gammal TV som är på väg till tippen ( både TV och stativet alltså), 1 st balansboll, 1 st lock till batteriet till trådlöst tangentbord, 1 st gammal kassettbandspelare. Apparaten är av fint gammalt märke, men det är högst tveksamt om den har något värde idag. Vem har gamla kassetter i dagens streamingvärld?

Grannen har en hel del prylar. Där blir nog en hel del att fixa innan hantverkarna har fri tillgång till sin arbetsyta. Det skall bli intressant att se hur det går.

Nu är det tomt under sängen. Undrar om det kommer att eka i natt och störa nattsömnen? Är det dags att börja träna upp de muskler som har fått vila under en längre tid? Det kändes som om att jag fick en uppmaning nu.

F.ö. har jag nu beställt en av hudläkaren utskriven medicin mot mina solskador i pannan. Skadorna är än så länge oskadliga, men det finns en risk för det blir malignt och det vill man ju inte. Salvan är dyrare än den mest exklusiva ansiktskrämen för Damer. Priset är: drygt 900kr! Den du.

Man skall sova med salvan i pannan i 14 dagar, sedan gör man ett uppehåll på likas många dagar. Proceduren upprepas en gång. Därefter skall det vara klart. Nu gäller det att till sommaren använda solskyddsfaktor 50 med en rejäl keps på huvudet.

Ja, detta var lite om vardagliga problem, men i dessa tider man man all tid i världen att ägna sig åt sådant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar