torsdag 26 november 2020

Möte med en kompis

 

Det kunde varit Gösta.


Hallå Per. Hur är läget? Jo tack, bara bra trots pandemisoleringen.
Spelar du mycket klarinett nu när det finns massor av tid?
Tja, det blir ju en del. En och annan taubelåt har jag tragglat mig igenom utan för mycket knix i röret.
Instrumentet ligger dock för det mesta på byrån och gistnar framför barnbarnen. I och för sig, gör den kanske lite nytta ed den placeringen. Den fungerar kanske som en påminnelse till de små att det är både kul och nyttigt att hantera ett musikinstrument

Faktum är att en del av mina gamla färdigheter på klarinett sitter kvar  ryggmärgen efter alla dessa år. Jag spelar helt på gehör. Andra oktaven ligger dock ännu på framtiden. Oktavklaffen vill inte som jag. Kanske är den otät? Jag får skylla på att instrumentet inte är av högsta kvalité. Det kan ju omöjligt vara utövaren som det är fel på! Eller hur?

Vad gör du annars?
Tja, inte så mycket mer än en rask promenad om dagen och längtar till våren -sol och värme.
På tal om sol så börjar i dag behandlingen mot solskadorna i pannan med den svindyra salvan. I totalt 28 nätter skall salvan på med 14 dagars uppehåll i halvlek. Därefter förväntas pannan vara blank och fin som ett nybonat dansgolv.

Go´middag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar