lördag 21 november 2020

Småtankar

 

Jag har funnits med på Linkedin sedan lång tid tillbaka och har inte blivit färdig att avsluta med tanke på min aktningsvärda ålder.
I går såg jag någonstans att de sökte en ,vad som kallades halvledare. Jag undrar vad det kan vara för slags jobb. Kan det vara en ledare som jobbar halvtid, eller? Kanske helt enkelt en halvfigur? Det enda jag vet om halvledare är att det är något som har med elektricitet att göra Ja, jag vet inte. Är det någon som vet?




Nu har jag funderat lite på den kommande julen som i nuläget  ser ut att inte kunna firas tillsammans med hela familjen. Man skulle kunna skjuta upp firandet tills alla har blivit vaccinerade och/eller pandemin har lagt sig. Det kan kanske inträffa någon gång i mars/april och då kan man ju passa på att fira den kommande våren också.. Det skulle kunna bli en hejdundrande tillställning. Problemet kan dock vara att det blir svårt för de allra minsta att hålla sig så länge.
Ja, detta är tankar som tål att sugas på. Övriga familjemedlemmar har ännu inte blivit informerade om dessa, kanske något, drastiska funderingar.


Denne mannen har bestämt sig för att ställa till det genom att inte erkänna sig besegrad. Hur installationen av den valde presidenten då skall gå till, kan man ju undra över. Nu, ända in i det sista tar han det ena drastiska beslutet efter det andra och utnyttjar sin makt som president fullt ut och lite till. Jag tänker inte rada upp allt i detta inlägget.

Demokratin står faktiskt på spel i USA.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar