torsdag 27 februari 2020

Reklamation av livräddare


Livräddaren tappar luft

Eftersom undertecknad stundtals sover ganska oroligt och av den anledningen trillar av sängen, har han placerat en uppblåst luftmadrass vid sidan om sängen för att dämpa ett brutalt, kanske fatalt, fall i ett hårt golv.

Madrassen av märket Asaklitt är bara 4-5 månader gammal och har börjat läcka luft genom en plastsvets på sidan, se bild. Undertecknad har försökt att täta hålet med en böta, eller bööda som man säger på skånska, men det går inte att få tätt. Hålet är nedsänkt. Till saken hör att min förra madrass av samma märke "dog" av samma orsak. Den hade såpass många år på nacken att jag reklamerade inte den.

Det är ett klart produktfel, tycker jag. Svetsen är för svag. Fabrikanten har idag mottagit min reklamation med bifogad bild med uppmaning att vara rädda om sin goodwill och sina kunder. Vi får se hur de reagerar.
Om de är kloka, får jag en ny madrass. Vem vill bli uthängd på sociala medier? Det kan ju lätt hända och då är loppet kört för den produkten och kanske ännu fler.

Självklart skall jag hålla mina kära läsare underrättade om utgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar