tisdag 4 februari 2020

Och tiden går

Bildresultat för america first


Förra sommaren när jag precis hade fyllt 74, bestämde jag mig för att trappa ner mitt engagemang i 55plus med motiveringen 1/ att inte binda upp sig, 2/ kunna ta det lugn såhär när man uppnått mogen ålder.

Nu har jag dock fått nya idéer!

Inspirerad av Joe Biden och Bernie Sanders, har jag beslutat mig för att ta upp stafettpinnen igen. Dessa två herrar fyller snart 80. Den ene har haft en hjärtattack. Trots detta ställer de upp i årets presidentval .Undrar om de är dopade på något sätt? Kan de så kan väl jag. Jag är ju rena ungdomen jämfört med dem. Jag skall åka över och fightas! Kanske tillsammans med "Little Mike", som Trump kallar denne multimiljardär från New York. Här finns det liksom inga begränsningar för hur mycket som skall spenderas på valkampanjen.
Med många dollars i ryggen kommer man långt i amerikansk politik.

Vän av ordning undrar genast: Hur skall det gå till? Du har varken pengar eller är känd! Vet du något om amerikanska politik? Helt rätt, men jag har en plan, som Sickan sade.

Det är ju lätt som en plätt att köpa sig extra streaming röster på Spotify om man som artist vill höja sin ersättning. Samma metod bör man kunna använda i det amerikanska valet. Saker och ting blir ju mer och mer digitaliserade nuförtiden. I Iowa kunde man ju rösta via en app även om det inte fungerade så bra. Jag är dock säker på att teknikerna fixar till sådana misstag i god tid före valet.

Betr. Hr Trump finns det säkert ett liv för honom efter detta. Jag kommer, efter vinsten, att tvinga honom att bosätta sig i koldistriktet, eftersom det var där han hade sina vänner inför förra valet. De blev lovade jobb och gröna skogar. Det hände aldrig. Det återstår att se om vännerna finns kvar.

Naturligtvis kommer jag att göra allt detta för att injicera ungt friskt blod i den amerikanska politiken.
Jag menar att för ovan nämnda kandidater är det dags att sätta sig i gungstolen på verandan och njuta av livets sista år.


God bless Amerika!

Jag gillar USA, men har bara lite synpunkter på de styrande där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar