lördag 2 februari 2019

Hur en influenser kan tänka


Bildresultat för en girig värld

Vänner!
Nu har jag äntligen funnit inriktningen, eller kalla det för grundtema, på min blogg. För en äldre herre tar sådant här lite längre tid än för en frisk och hungrig yngling.

Det genomgående temat fastställs härmed att helt enkelt spegla en seniors tankar, ibland dunkla och ibland kanske mindre dunkla, som för tillfället flyger genom den av gråa hår täckta resten av den hjärna som finns kvar efter ett långt och händelserikt liv.

Just nu tänker jag på vilken värld vi lever i. Den är inte human och speglar många nutidsmänniskors mantra: "Jag först". Titta bara på trafiken där ute hur uppskruvad den är och med vissa bilmärken där blinkers inte ingår i standardutrustningen.

Om vi sedan höjer blicken lite till och tittar på omvärlden. Jag tänker på Polen, lite Österrike, Tjeckien, Ungern, islamistiska extremister i mellanöstern där olika grenar inom islam håller på att ta livet av varandra med stormakterna bakom sig varifrån stödet är ganska jämnt fördelat mellan falangerna. Vi har USA med sin, minst sagt, nyckfulle president.Han kan konsten att trycka på alla knappar som är fyllda med oro och osämja.Icke minst handelskriget med Kina. Flera exempel finns, men dem tar jag kanske ta upp vid ett senare tillfälle.
Venezuela i spetsen för korruption och maktmissbruk. Landet är i det närmaste bankrutt p g a detta och folket svälter i ett land som en gång var ett av världens rikaste länder med mängder av olja som idag kontrolleras av USA och Ryssland med en välbetald Maduro som frontfigur.

De brunfärgade krafterna vinner mer och mer fotfäste runt om i världen, även här hemma. Tänk vad folk lätt glömmer det som hände för 70-80 år sedan

I fjärran östern lurar det mäktiga Kina där ledarna också är i stånd att göra vad som helst för att kontrollera världen med kommunistisk hård och brutal hand. Snart har de köpt upp hela Afrika som sitter på jordens största och rikaste naturtillgångar. Tyvärr är det bara de afrikanska ledarna och Kina som får ta del av dessa rikedomarna. I Afrika slåss också de olika religiösa falangerna med varandra och blodig skoningslöshet råder fullt ut.

En sanning är att människan är inte solidarisk eller om man kan uttrycka det: "Allt mitt är ditt, men ge f-n i mina kalsonger".

Så är det!

Mina vänner! Jag är optimist och ställer min förhoppning till er alla unga där ute att förnuftet får segra och att vi får leva i en glad och snäll värld framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar