fredag 26 januari 2018

Storpolitik

Bildresultat för donald trump


Egentligen hade även jag planer på att resa till Davos idag, men eftersom farbror Donald redan är på plats och tar dessutom ganska stor sådan, valde jag att framöver i stället åka till Hestra på det småländska höglandet med familjen och leka i snön. Donald kan få leka i fred i davossnön.
Tillgången på snö är tveksam, men på berget (Isaberg) finns det gott om "kanonsnö" där små barn kan åka pulka eller skidor. Farfar väljer nog långpromenad eller ev. en barnbacke till pulkan. Man måste inse sina begränsningar..

På tal om storpolitik, kan man trött konstatera att här hemma är det mest  käbbel medan personal inom vården, polisen förskola och skola går på knäna. Något fel med utbildningsväsendet finns uppenbarligen också. Kunskapsnivån ligger inte på topp direkt. Matchningen funkar uppenbarligen heller inte.

Visste du att en stor del av vår lastbilsflotta står stilla eftersom det akut saknas chaufförer och mekaniker! Byggbranschen måste importera arbetskraft för att få ihop det. Vård och utbildningssektorn, vården och polisen skriker efter folk Jag fattar inte hur man kan ha arbetslöshet. Det finns ju massor av jobb!

Är jag gnällig nu? Undrar inte du, käre läsare, också.

Detta inlägg blev ett av mina, ganska sällsynta, seriösa inlägg. Normalt är det bara små betraktelser, men ibland finns det ett behov att kräka ur sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar