tisdag 9 januari 2018

Installering av nya ämbetsmän på logen

Bildresultat för odd fellow nr 90 clementia




Ibland är det tufft att ha stigit lite i graderna i logen. Min roll vid en installering är numera att vara lite av regissör för det hele och samtidigt agera på golvet. Med rollen följer en hel del att lära sig utantill.

Det där med att lära sig utantill har aldrig varit min starka sida så det är inte utan en del ångest undertecknad inväntar morgondagens program på logen.

Gissa om det kommer att kännas skönt framåt 21.00 i morgon? Därefter kan jag äntligen koppla av och känna mig lugn.

Nu skall jag gå igenom programmet för femtioelfte gången och se om jag gör några framsteg. Jag har nästan hela morgondagen på mig också så det blir nog bra. Som väl är, kommer jag att befinna mig
bland en massa goda vänner sedan många år tillbaka. Det känns tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar