fredag 13 november 2015

Fredagern den 13:e



Otursdagen? Vet inte. En del har säkert tur idag trots datumet. Jag undrar varför det har blivit en otursdag. Någon anledning att forska i detta finner jag inte eftersom jag förväntar mig ingen otur idag.
Otur kan ju inträffa precis när som helst. Så är det med den saken.

I tidigare inlägg har jag berört och kommenterat hur lätt dagens människa blir kränkt. I gårdagens tidning rapporterades det att om man fotograferar från luften ett område eller en fastighet med en drönare, är det inte tillåtet. Folks integritet kan påverkas och man kan bli kränkt.

Mig veterligt har man fotograferat från luften från den dagen man kunde flyga. Utan protester från folk. Jag kommer ihåg när det var populärt att fotografera sitt hus, rama in och sedan hänga upp bilden på bästa plats i hemmet. I detta avseendet är det ju ingen skillnad på bemannad eller obemannad flygfarkost.

What´s the big deal? Jag blir trött.

Idag skall undertecknad bjuda en trött tjänstgörande farmor på en god middag och har ett riktigt fredagsmys.

Go´middag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar