tisdag 17 mars 2015

Gamla minnen

Visst är det mycket med gamla minnen i denna bloggen. Både beträffande det gamla Helsingborg och tiden på MS KUNGSHOLM.

För mig känns det bra att blicka tillbaka lite då och då. Faktum är att jag tror att det är bra för de flesta. Det kan ju vara bra att veta vad står på för slags grund, s.a.s. Man förstår kanske bättre varför man gör si eller så i vissa situationer. Dessutom är det ju kul att skriva och hoppas på att de som läser det, känner igen sig och kanske till och med "snurrade" runt i samma kretsar på den plats som vi alla älskar, nämligen HELSINGBORG!

Samtidigt är det viktigt att befinna sig i nuet och känna sig trygg där. Kanske är man det för att "dået" har luftats fram då och då

Det är faktiskt så att jag har totat ihop en berättelse om den lille pågen från Pilshult (undertecknad). Just nu är jag framme i vad som sig tilldrog under -60 talet med en yngling och hans umgänge i en lustiger dans under detta oförglömliga och med dagens mått mätt syndiga decennium. Beatles, Rolling Stones, Elvis, massor av fin jazz och en hel drös med fler stor artister nådde oss i en aldrig sinande ström.

Berättelsen är säkert full med sakfel, men de rör sig om vad som rörde sig i huvudet på en liten påg från den tiden och hur han rent personligen upplevde olika händelser eller upplevde dem inte alls.

När och om det hela skall publiceras är inte bestämt. Jag tror att mina syskon skall få läsa det det först.

Förresten uppmanas ni, kära läsare, att gå in på www.salship.se
Där finns all nödvändig information om MS Kungsholm och planerna på hennes återkomst till Göteborg. Skall man köpa en andel i Kungsholmsfonden på 6500kr? Det är frågan. Visst är det lockande. Det lär vara förenat med en del fördelar när väl skeppet börjar fungera som hotell. Man kan bo till ett lågt pris, bra rabatt i restaurangen och kanske lite till. Man talar om en utdelning på 8% per år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar