tisdag 7 maj 2013

Svenska Dagbladet

Är det fler än jag som har en e- prenumeration för f.n. 300kr/år? Jag tyckte det blev för dyrt med pappersvarianten och övergick till elektroniken i fjol. För att få tillgång till korsorden utöver alla nyheterna, var kostnaden, som sagt, 300 kr.

För en tid sedan fick jag höra att man har för avsikt att höja avgiften till 600kr när det är dags att förnya. Det får jag väl ta ställning till när det är dags för det.

På sistone har jag dock blivit tveksam till SvD policy på nätet. Helt plötsligt , under pågående abonnemangsperiod har dom stoppat tillgången till nyheterna. Det går bara att läsa rubrikerna. Vill man fördjupa sig, kostar det.

Såhär kan man inte göra under pågående avtalstid! Vill dom ha mer betalt, får dom ta upp det när det är dags att förnya.

I förra veckan skickade jag ett mail till deras kundtjänst och påtalade detta, men har ännu inte fått svar.

Detta är hur dåligt som helst och jag, och kanske många med mig, är ytters tveksam till en ev. förlängning av en prenumeration den dagen det är dags.

Tycker ni att jag är gnällig nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar