måndag 1 april 2013

Reklamintäkter och annat

Kära läsare!
Jag vill passa på att meddela att annonsintäkterna på denna blogg ackumulerat sedan någon gång  under 2009 belöper sig till 108,73 kr. Jag har i nuläget inte bestämt vad dessa tillgångar skall användas till, men det kan bli så att beloppet kan bli en grundplåt till en ny bil så småningom. Vi får se. Det är ju att att ju mer ni läsare klickar på annonserna, desto mer tjänar jag. Hittills har ni inte varit så duktiga, men jag är inte sur för det.

För övrigt noterades i gårdagens nätutgåva av Svd  att olycksstatistiken för cyklar pekar mot att äldre män bör byta till damcykel. Det händer många olyckor vid av- och påstigning för de äldre männen med vanlig herrcykel med hög ram. Undrar om även skorna har betydelse? Vi kanske skall gå över till högklackat också? Nä, allvarligt talat så är det ganska bekvämt med en damcykel. Även för en herre. Jag känner många både yngre och äldre herrar som har damcykel.

Nu kommer dagens göteborgare:
En duktig geolog har en bra grundutbildning. Bara så ni vet!
Detta leder direkt till vad man nyligen har konstaterat med lärarutbildningen. Lönen för en färdig lärare anses så dålig att väldigt få söker sig till utbildningen.Det innebär att inte behöver kunna något alls för att bli antagen.Se till att betala lärarna en anständig lön så att vi får tillräcklig mängd av dom till våra barns utbildning. Det är ju framtiden vi talar om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar