lördag 27 april 2013

Nya bilen

Det är mycket med det elektriska, som man säger. Nu har jag nog snart koll på alla funktioner och automatik.
Några få undantag finns dock kvar. Jag är tveksam till att den automatiska regncensorn är rätt inställd. Det är bara att invänta regnet och se. Farthållaren har jag heller inte fått riktigt kläm än. Jag tycker att jag gör precis som det står i instruktionsboken, men lik förbaskat funkar det inte. Det får väl ta sin tid.

Efter några minuters körning låses dörrarna automatiskt.Detta av rena säkerhetsskäl. Denna funktionen kan bara kopplas ur på märkesverkstaden.

Det känns som att det inte är långt kvar till den dagen då man sätter sig i bilen och säger t.ex Göteborg. Då kör bilen dit helt av sig själv, hittar en lämplig parkering centralt och bra samt genomför en automatisk fickparkering.

En del bilar är numera utrustade med varningssignal om man t.ex kör över en heldragen linje på väg in i djup sömn eller något annat som inte har med trafiken att göra som har dragit uppmärksamheten bort från körningen. Denna funktion kommer inte att behövas i framtiden eftersom bilen kör själv och föraren kan sova i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar