måndag 27 februari 2012

Ibland går det undan även för en pensionär!

Om man vill så kan man få det att gå undan. Se här vad undertecknad hann med på 1,5 timme i dag.

Hämta paket på posten - ansöka om nytt pass hos polisen ( jag hade 8 pers före mig) - köpa födelsedagspresent till svärsonen - lämna in kavaj till kemtvätt - köra därifrån ner till sta´n för att köpa nya knappar till kavajen - åter till kemtvätten för leverans av knapparna. Dom syr dit de nya. Här gick det undan minsann!

Anledningen till knappskiftet är att de gamla är något skrikiga och man såg ut som en säljare av sämre begagnade bilar. De nya är lite mer diskreta i matt silver.

Nu är klockan sent och jag tänkte plöja igenom några kapitel av Jack Londons Varg Larsen. Jag har läst denna bokserien redan när jag var i 20 års åldern, men det känns ganska trevligt att läsa om dom.

I morgon är det dags att göra inköp inför onsdagens matlagning med grabbarna. Jag hoppade in som värd i stället för den blivande pensionären Hans. Han har haft åldern inne länge, men har ite blivit färdig att lägga av förrän nu. Nu har han drabbats av en elak influensa och kan därför inte delta denna gången. Innan jag stänger ner datorn skall jag skicka honom en hälsning med adress till "Hults pensionärsklubb" som han har bestämt sig för att bli medlem i. Det är SPF Kärnan han menar. Här kan man se hur viktigt det är att ha en bra och trevlig ordförande i en förening.

God Natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar