torsdag 6 april 2023

Långhelg på gång, forts.

 

Utsikt från Kinesiska muren

Ramslök som fyllde rockfickan


Kära läsare!

Kollade just tittarstatistiken på denna bloggen som visar att över ett dygn har antalet läsare mångdubblats och ligger nu på tresiffriga tal för helt vanliga följare. Även om man ligger långt ifrån dem som är influensers modell större, är det alltid kul när det går åt rätt håll. Om det nu håller i sig d.v.s...

På ungefär 10 år har det inbringats 700kr i annonsintäkter. DEN DU!

Jag jobbar enträget vidare.

Nu tror jag att allt inför påskbuffén är inhandlat. Det allra sista, baguetter och citron kommer att inköpas i sista minuten. På min korta promenad idag plockade jag en bunt ramslök som kommer att finnas någonstans i någon anrättning på påskafton. Kockarna får avgöra var.

"Kort promenad" varför då? Jo, jag får spara mina hälar som tog stryk i förra vecka när jag var ute i 2 timmar. Någon hälsporre vill man ju inte ha.

Tyvärr blir det manfall på gästerna. Familjen med tvillingtjejerna ligger för ankar i förkylningar (Covid?) och har lämnat återbud.

Nu är det snart dags för antikrundan och jag säger God middag och ber att få återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar