onsdag 25 januari 2023

Vätskebalans

 



När man uppnår mogen ålder (dvs börjar att bli gammal) tenderar man att dricka för lite.
Nu menar jag inte alkoholhaltiga drycker eller kaffe/the som ger motsatt effekt och torkar ut kroppen.
Nej, det är vanligt vatten jag syftar på. 1,5 till 2 l per dag fick jag idag rekommenderat av en sjuksköterska på vårdcentralen. Vid närmare eftertanke slår det mig att härvarande sjuksköterska på Fridas gata 115 har påpekat det samma. I denna stund ligger jag på 75 cl och klockan är 15.30. Sedan får vi inte glömma att det finns vätska i det vi äter också.

Det är bara att dra igång drickandet. Lycka till och må bättre!


Nedan lite nyttig info från Grönköping:
GMHI
(Grönköpings Meteorologiska & Hydrologiska Institut) påminner allmänheten om att då det är varmare än vanligt är det klimat. Skulle det vara kallare än vanligt är det väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar