tisdag 7 december 2021

Mina drömmars stad

 





Undertecknad har ofta lite märkliga drömmar. Det har kanske berättats om i tidigare inlägg.

Den gångna natten var det dags igen. Jag befann mig i korsningen Drottninggatan/Kronborgsgatan med en jättestor och tung säng. Jag kämpade kraftlöst för att förflytta den bort från all trafik som skulle fram, men som hindrades från detta. Ingen bilist verkade intresserad av att komma och hjälpa till. Just kraftlösheten är det genomgående temat på mina drömmar. De är långt ifrån alltid mardrömmar utan kan vara riktigt trevliga. Jag vaknade när jag skulle ta mig upp min säng från madrassen jag har liggande på golvet som skydd mot att dunsa i det hårda golvet. Frun uppväckt i dörren och upplyste mig om att jag hade skrikit rejält och därmed väckt henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar