onsdag 22 december 2021

Juletid

 



Årets julgran på Fridas gata är ganska tjock om magen

Nu satt säkert  en halvtimme och letade efter rörliga bilder på Google för att lägga upp på Instagram och FB utan framgång. Man skulle logga in på något företag, bli medlem någonstans och allt vad det nu var. När jag nu sitter här och julbloggar, upptäcker jag att jag hade rörliga bilder i arkivet, se ovan.
Undrar just hur det gick till när de blev nerladdade någonstans ifrån en gång i tiden.
Hur som helst, jag tänker inte i nuläget fortsätta att försöka. Det får vara som det är.

Hur som helst. Julstöket inför julen på Fridas gata börjar nå sitt slut. Allt skall vara på plats nu.
Rimmen klara
Städningen klar
Sillarna hämtades i förmiddags och står nu i kylen.
Allt bak är klart.
Snaps och övrig dryck står på kylning.
Övriga ingredienser inför julen är hemma inkl. lutfisken till värdfolket. Det är ju bara de som äter denna läckerhet.
Ansjovis som i år är en bristvara inhandlades redan  november. JANSSON ÄR RÄDDAD!
Köttbullarna klara, det är bara skinkan som skall griljeras.

Nu kan jag inte komma på något som inte är färdigt. Det blir ett stort kalas på julafton med hela stora familjen samlad här hos.

För första gången på ung. 10 år, ser det ut som att det blir en vit jul. På julafton väntas både mer snö  och dessutom rejält kallt - minus 10gr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar