torsdag 2 april 2020

Skype

Microsoft's Skype struggles have created a Zoom moment - The Verge
Inför ett möte i Logen, som skall se digitalt, har jag nu laddat ner Skype. Tanken är att vi också skall ha en skypemiddag med hela stora familjen på påskafton. Problemet är bara att jag fattar inte hur det fungerar. Jag är inloggad, men inget händer när jag försöker kontakta någon bland mina kontakter.

Tack och lov är jag utlovad experthjälp i kväll av IT kunnig logebroder.

Den digitala världen kan ibland vara komplicerad men kanske inte ändå.

På tal om allt och inget så har jag funnit en fördel med Coronaviruset. Vi som är isolerade gör inte av med så mycket pengar längre. Inget föreningsliv, inga krogbesök, inga kaféer och inga spontanköp på t.ex Väla. Det finns ljusglimtar i Rikets ekonomiska katastrof...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar