fredag 3 april 2020

Ett tips och fundering

EU-förordning om personlig skyddsutrustning ersätter föreskrift ...


En liten fundering i dessa coronavirus tider:

Vi har sett att Finland hade ett stort beredskapslager och därmed inga som helst brister i tillgången på skyddsmateriel av allehanda slag. De har t.o.m. beredskapslager av livsmedel. Finnarna har ett betydligt större krismedvetande än många andra länder. Deras historia förklarar detta.

Nu är det min bestämda uppfattning att många länder, däribland Sverige, kommer att följa Finlands exempel. Stora brister i tillgången på nödvändig utrustning har rapporterats dagligen i media.

Baserat på ovan nämnda fakta, vill jag ge ett litet tips till alla ni som handlar med aktier både i smått och stort.
Jag tror att alla företag i branschen för skydd och medicinsk utrustning som respiratorer, skyddskläde, munskydd, visirer etc. etc. har en lysande framtid väntande runt hörnet. Getinge Industrier är bara ett exempel. De tillverkar bl.a. respiratorer. Företagen är många. Jag tittade på börslistan i morse och kunde konstatera att Getinge var ett av de få företag som stod på plus sedan årsskiftet.

Om jag nu skulle ha fel i min prognos, tar jag inget som helst ansvar för ev. felsatsningar.

F.ö. flyter livet på i karantänen på Fridas gata. Vi försöker att leva så vanligt som möjligt utan att träffas och umgås med nära, kära och bekanta.

Vi har en hel del att göra med beställning av mat på nätet. I går skulle vi komplettera en beställning på ICA Maxi på Råå. Av någon okänd anledning lyckades vi lägga tilläggsordern till ICA på Drottninghög i stället. Det innebär att vi skall åka till 2 utlämningsställen nu på onsdag morgon.
Förhoppningsvis lär man sig av sina misstag. Å andra sidan, har vi något att pyssla med på onsdag morgon.

En liten anmärkning ang. ICA:s näthandel: De blandar ihop för många artiklar under samma rubrik.
Om man t.e.x vill ha en bit kött får man leta ett bra tag bland Bacon, leverpastej och gud vet allt innan man ev. hittar det kött man är ute efter. RÖRIGT!

Nu skall senioren ut och promenera i blåsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar