måndag 20 april 2020

Aktivitet - 0





Gårdagen var nog den slappaste dagen hittills. Det blev visserligen en promenad, men stegmätaren gav inget utslag. Promenaden gick mellan kaffekokaren i köket och vilstolen på altanen.

Framåt kvällen var det fortfarande ryggläge, men nu i soffan framför TV:n.

Nu är det måndag och nya friska tag väntar. Planen är att olja färdigt planket i trädgården, ta en cykeltur och ev. även en promenad,. Vi får se hur mycket det blir. Frun skall promenera från Tågaborg till Sofiero t/r. Jag känner att jag måste matcha henne lite grand.

Veckan som kommer nu blir ganska spännande. Många av storbolagen skall lämna sina rapporter. Mitt mycket blygsamma innehav av aktier kommer inte att ge något större utslag, men en liten utdelning här och där kan det bli. Hittills i år har det trillat in en femtiolapp i utdelning. Jag har inte kollat från vem.

En sak är säker. Vi kommer att få se en hel del förändringar framöver. Det är besöksnäringen och modebranchen som får rejält med stryk. Här har jag inga aktier.

För övrigt ångar Trump på som vanligt. Ett av de sista påståenden är att Kina medvetet har spritt coronaviruset. Inte för att jag har något större förtroende för kineserna, tror jag dock inte att så är fallet. Bilindustrin! Se upp för kineserna - nu kommer Geely och grabbarna med stora kliv. Nu är det inte längre Wolfsburg och Stuttgart som gäller.

Allt för idag, slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar