onsdag 6 augusti 2014

Pridesäsong

Det är mycket med pride såhär års. Inget fel i det, kör på.
Funderar över om det inte är dags att vidga fokus till fler grupper i samhället. Det kan ju bli lite mycket med pridandet, kan man tycka.

Jag tycker att det är dags att slå ett slag för oss gamla goa gubbar och gummor. Vi blir fler och fler och en del av oss har det lite taskigt. och jag ser en möjlighet att göra andra grupper i samhället medvetna om detta Jag vill dock poängtera att de flesta av oss har det ganska bra och trivs med tillvaron. Hur hade samhället fungerat utan friska mormödrar, morfäder, farmödrar och farfädrar? Här görs det en insats vill jag lova!

VI BEHÖVER VISA VAD VI ÄR FÖR NÅGRA!

Inför färgsprakande festival för oss av den mogna sorten så vi kan visa vad vi är för några. Alltför många har inte en aning och tror att vi sitter och spelar bingo, matar duvor, tränger oss före i busskön, inte fattar någonting och dansar till konstig gammaldags musik. Många har inte fattat att vi gamlingar har växt upp med Elvis, Rolling Stones och Beatles i ett vilt och gränslöst -60 tal. Numera tror jag inte  att det bland seniorerna längre finns behov för att visa  brösten och andra kroppsdelar. Karnevalstågen med gummor och gubbar hade nog blivit mer påklädda och anständiga än dagens pride.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar