söndag 13 oktober 2013

Datorstrul

I dag rapporterades det till undertecknad att fruns halva på datorns hårddisk hade blivit osedvanligt långsam.

Det tog ett halvt sekel att komma ut på nätet sades det.

Konsulten avbröt allt som han hade för händerna (bildammsugning) och gjorde en snabb utryckning.

Efter ung. 3 timmars pillande hit och dit i datorn, började allt fungera fint igen. Vad vidtog då konsulten för åtgärder? Det är svårt att komma ihåg alla, eftersom som var så många varav de flesta inte var nödvändiga.

Här kommer listan:
Diskrensning
defragmentering av hårddisken
okänt antal omstarter
diskrensning igen
borttagande av program (Google chrome)
återställning
återställning igen
utskällning av dator
Försök att avinstallera Internet Explorer - kunde ej hitta det i programmet för avinstallering
omstart för femtioelfte gången
problemet kvarstår.
återställning av Firefox
YES! Nu startade hon upp som en raket.
Bäst att kolla egen del av hårddisken
Nu var det slött även här
återställning av Firefox ( nu hade jag ju hittat pudelns kärna)
YES! Nu funkade även min del av datorn.

Jag känner att jag kan lägga till IT konsult till mina övriga konsult titlar som främst ligger i den agrara sektorn.
De flesta av er känner ju till mina aktiviteter med häckar, gräsmattor, rabatter etc.

Nästa vecka kommer det två nya typer av uppdrag: nämligen a/ åka till City Gross och köpa fågelfrö till en Dam som matar fåglarna "en masse" hela vintern. Firmans Pick-up är reserverad och b/ Dagen därpå skall det skruvas ihop en IKEA byrå hos en äldre Dam på Tågaborg.

Registret breddas hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar