tisdag 10 april 2012

Mode - några reflektioner

 Sexigt värre
 öppen gylf går bra det också
skjortblus
Eftersom jag någon gång har sagt att detta ibland skall vara en modeblogg, tar jag upp ämnet igen. Jag måste toppa med haremsbyxorna. Detta fula säckmode som effektivt döljer allt som är vackert och nästan skapar kväljningar av blotta åsynen. Tack och lov har dom nästan försvunnit från modediskarna numera.

Några andra reflektioner:
Dressmann gör just nu reklam för sina skjortor där man poängterar att man nu har lagt fokus på design och kvalité. Är inte det en självklarhet?

Härom sistens passerade jag en känd klädaffär i sta´n som skyltade om ombyggnadsrea och 50% på reapriserna. Sådana erbjudande passar en bloggare som ännu inte tjänar en förmögenhet på sin blogg.
Vid entrén ligger det högar av Dockers chinos till ett pris av 200kr. Nu gäller det att hitta rätt storlek. Allt är angivet i tum och vem kan sina mått i tum som är uppväxt med våra egna mått? Än så länge har jag storlek 50 och det är ju lätt att komma ihåg. Efter en stund fick jag kontakt med ett jäktat biträde som upplyste mig om att jag skulle gå efter 32x34 tum. Efter ung. 50 pars byxor hittade jag rätt, gick till provningsbåset för att konstatera att det var ung. 3 -4 cm kvar för knappen i midjan innan den nåde fram till knapphålet. Åter till högarna igen bara för att konstatera att storleken snäppet över fanns inte. Då gav jag upp. Förmodligen har jag glömt mina tum mått nästa gång det är dags att köpa byxor, men den tiden den sorgen.

Sedan är det det här med hen. Hur skall man klä dom? Man får kanske plocka fram någon typ av skjortblus som har varannan knapp på höger- och varannan på vänster sida? Dom måste ju vänja sig med både ock till den dagen  som könet bestäms kommer. Hur skall man förhålla sig med gylf till killarna? Skall dom stå eller sitta på toaletten? Det skall kanske vara valfritt för båda hennen.

Upplysningsvis kan jag berätta att om man googlar på bilder av hen, får man bara upp en massa hönor.

 Betr. dopet så får det ju göras två gånger. Först får det bli Maj-Björn, Karl-Astrid o.s.v. När väl könet är bestämt måste det bli aktuellt med nytt dop till ett mer könsrelaterat namn.

Nä, låt killarna leka med dockor om dom så vill och tjejerna med bilar om dom tycker det är bäst. Varför krångla till det?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar