onsdag 12 oktober 2011

Partiledaren


Detta inlägget gjorde jag egentligen igår, men då funkade inte programmet. De gula markeringarna är kvarlevor sedan då och betyder ingenting nu.

Då fick jag rätt! Jag vill minnas att rubr.herre vid ett tidigare tillfälle har fått namnet Ljugholt.Sahlins Toblerone ter sig som en liten chokladfläck jämfört med Hr Håkans olika excesser.

Häromdagen spelade dom upp en gammal TT intervju som gjordes i samband med han hade blivit nominerad till partiledare. Då sa han att han inte riktigt fattade hur dom hade kunna välja honom. Han som var så fladdrig, slarvig etc.etc.

Hans Sambo blev en  en gång fälld för bedrägeri. Nu står han kanske själv snart bakom skranket.

Någon efterträdare lär vara svårt att hitta. Ingen vill ju leda det partiet. Vi såg ju ur svårt det var när han blev vald. Dom har helt enkelt ingen att ta tll för tillfället. Därför tror jag att han sitter kvar ett tag till.

Alliansen kan luta sig tillbaka och bara vänta och samla fler sympatisörer. Även om C,FP och KD för en osäker tillvaro, behöver vi inte oroa oss för att röster därifrån går till socialdemokrater eller V. Möjligtvis miljöpartiet.

M kan ju bilda allians med dom om det skulle behövas och sedan regera vidare. Eller? Dom har mer gemensamt än vad många tror.

Oj vad detta inlägg blev politiskt. Så mycket har jag aldrig skrivit om våra älskade styresmän och kvinnor.

Nog är det så, att många av våra politiker, oavsett färg, lever i sin lilla värld som allt oftare befinner sig långt ifrån verkligheten. Lagar och förordningar gäller alla utom dom,liksom.

Jag tror att jag skall gå till min arbetsgivare, d v s försäkringskassan och några försäkringsbolag, och be om bidrag för en studieresa framåt våren till Frankrikes olika vindistrikt samt en vecka i Provence för att kartlägga folks alkoholvanor här hemma.Om  Juholt fick ju bidrag för att åka till Vitryssland så kan väl jag få bidrag att åka till Frankrike! Självklart betalar jag tillbaka om det blir några pengar över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar