tisdag 4 oktober 2011

En helt vanlig mellandag mellan händelser på mellanmjölkens gata

Ibland kan det bli lite halvtråkigt mellan varven.
"Jaha, vad skall jag göra idag då?" Snurrade det i huvudet i morse. Inget särskilt stod på agendan.

Såhär blev det.

Efter morgon/förmiddagsrutinerna blev de en tur till Apoteket.
sedan
Lunch
sedan
En stunds vila på altanen.

Här vill jag passa på att berätta att leverantören av vår markis var här och kollade upp automatiken och konstaterade att allt stod rätt till. Senare under dagen visade det sig dock att bara den stora markisen hade gått ut. Den lilla rörde sig inte ur fläcken, trots blagande solsken. Vi får väl se hur det utvecklar sig framöver. Det är inte utan att man börjar bli trött på markiser med sol- och vindautomtik.

Grillen skall "nattas" inför vinterförvaringen och då blir det ju lite pyssel med det. Cykeln styrdes till en början med mot det allmänt vedertagna gubbadagiset, Claes Olsson, men cyklisten ändrade sig under färden och styrde mot det NYA gubbadagiset - ÖB. Där kan man hitta en rejäl stålborste med skrapa för 10 spänn! Nu har ju ÖB inte samma breda sortiment på gubbavdelningen som Claes Olsson. Därför blev det ett besök även där. Nu är jag fullt utrustad för grillnattning. Det kommer dock att dröja några veckor eftersom jag inte än kan kan förlika mig med att sommaren är över. Shortsen var på idag, dock inte nere på sta´n.

ORD
Hörde ett, för mig, nytt ord på TV4 idag. Jag lärde mig att man kan säga PERFA i stället för PERFEKT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar