lördag 9 april 2011

Den moderna människan

En ajfån


En annan är ju hopplöst omodern. Jag har ingen ajfån. Det enda jag har min ägo, är en apparat som man kan ringa , mms:a och sms:a med och lite till.

Folk med ajfån är som regel ständigt uppkopplade. Hur avkopplande är det? Eftersom det oftast är din arbetsgivare som kräver detta, tycker jag att du skall tillbaka skall kräva att få gå ifrån jobbet några timmar varje dag utan löneavdrag! Du kan ju behöva vara avkopplad.

Själv föredrar jag att vara avkopplad dock ej frånkopplad.

Sedan fattar jag inte varför i ajfån skall kosta drygt 5000kr när man kan köpa en smart-phone med samma finesser för mindre än halva priset.

Skicka nu ett sms till din älskling och föreslå en lång promenad i solen med picknick men utan ajfånen!
Vid nästa inlägg kommer det några förslag på användbara appar.

Tills dess, -appa på så att ingen springer ifatt dig!

PS Ordet ajfån finns ännu inte i SAL. Jag har lärt mig det från en kär systerdotterdotter i 08 området. Tack Sara! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar