tisdag 18 januari 2011

Ljuspunkter i januarimörkret och lite Wikileaks

 

Denna vackra bukett var tillägnad en förkyld god vän. Han fick den endast digitalt på grund av smittorisken.

Torsten O. med sin klocka under middagen på ett Odd Fellow möte (läger) i Kristianstad.
När han plingar i den skall det vara tyst i församlingen eftersom någon skall tala. Den är effektiv.





 Holger Sönne, grundaren av Jazzklubben i Helsingborg. Nu skall den äntligen återuppstå på Koppi!


Kristianstad ligger långt bort. Därför hör det inte till vanligheterna att undertecknad masar sig dit för att besöka Logen nr 109 Bergqvist som den heter där. Denna måndagen var det så att jag hade fått för mig att det skulle vara ett möte i valutskottet där jag är med. Detta var anledningen till min anmälan. När jag senare kom fram till att det inte skulle bli något möte, bestämde jag mig för att likväl åka. Det är alltid trevligt att träffa vännerna, ägna sig åt lite kontemplation och träffa trevliga Bröder för ett gott snack. Se Torsten O från Skånes Fagerhult på bild i den vackra matsalen som delas med Sirius Orden.

WIKILEAKS

Nu är läcker internet som ett såll. Alle man till pumparna!
Nu hittar vi utöver nämnda skvallerspalt även BALKANLEAKS, GREENLEAKS, OPENLEAKS OCH BRUSSELSLEAK. Namnet visar vilket specialområde respektive läcka har. Är det Openleaks man skall kolla översvämningarna i Skåne under snösmältningen?


Undrar när vi får se KVÄLLSPRESSLEAKS. Dom skulle kunna samla allt som är osant på en site i stället för i 3 kvällsblaskor. Om dom bara skulle ägna sig åt det som är sant i kvällspressen, hade det inte blivit något.
eller
SUNNYSIDELEAKS. Avslöjar allt om Solsidans produktion/handling för 2012 års program.
eller
IPHONELEAKS. Visar alla appar innan dom finns.

FACEBOOKLEAKS. Den blev antagligen nerlagd innan den kom till. Här kunde dom inte konkurrera med FB och hade inget nytt snaskigt att komma med.

Detta var bara lite funderingar över vad Wikileaks har ställt till med.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar