onsdag 7 oktober 2009

23 september 2009

Idag somnade hon in lugnt och fint. Mor fick avsluta sina dagar precis som hon hade önskat. Hon var livrädd för att dö i smärtor och det slapp hon.

Lena, Kerstin och jag var hos henne på eftermiddagen och sa hej då. Vid 17 tiden drog hon sin sista suck.

Mors begravning äger rum den 8 oktober. Hennes aska sprids sedan i minneslunden vid Pålsjö Skog. Precis som hon hade önskat.

För övrigt har jag reflekterat över att betr. mig själv så blir 2009 året då kroppen reparerades.

Det började med inplantat av titanskruvar efter tandlossning. 62000kr kostade det, men det är det värt. Man måste ju kunna tugga ordentligt.

Nästa "projekt" var att operera ett ljumskbråck. Det skedde juli och allt gick bra numera känner jag ingenting.

Slutligen (förhoppningsvis) påbörjades åtgärdandet av min kärlkramp idag. Detta har jag känt några månader. Inget flås och spänning över bröstet vid ansträngning. Var på vårdcentralen idag som gav mig en remiss till hjärtkliniken för en mer ingående undersökning. Som väl är, är hjärtat friskt.

Det känns skönt att jag har tagit tag i detta nu. Sannolikt blir det värre ju mer tiden går. Nu blir det åtgärdat innan något allvarligt inträffar.

Inför 2010 räknar jag med att ha tillbaka konditionen tillsammans med en smidig och vältränad kropp. Kerstin och jag tränar på gym 3 dgr i veckan numera.
Det var ingen som trodde det om Per Berg. Allra minst han själv.

På lördag åker vi med Gunnel och Janne till Göteborg och skall titta på "The Producers" med bl a Klas Malmberg. Det är tåg som gäller och med medhavd picknick förstärkt med lite vin. Rapport om resan kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar