torsdag 18 november 2021

Inflammerat

 

Vänster stortå

För några veckor sedan bestämde sig undertecknad för att köpa nya skor. Sagt och gjort, resan gick till Väla och återförsäljaren till ECCO skor. De rätta skorna hittades, men med fel snörning. Jag föredrar dragsko. Biträdet var inte speciellt intresserad av mitt önskemål och meddelade att en sådan snörning kunde de inte ordna. Jag bestämde mig på stående for att köpa skor någon annanstans eftersom denna butik inte var speciellt angelägna om att sälja.
Jag hamnade på Stadion och möttes av trevligt och allert personal som plockade fram ett par Salomon skor till mig. Först stl 42, som kändes något trång, sedan 42,5 som kändes bättre. Det blev affär. Det lämnades dessutom 25% rabatt till medlemmar. - Nu är jag medlem.

I ren iver över nya fina skor, genomfördes ett stort antal långpromenader. Resultatet av detta ses på bild. Ena stortån är infekterad och behandlas nu med medicinsk honung på vårdcentralen. SKOSKAV!!!

Det inköptes nya skor under vår vistelse i Småland. Det blev ett par ECCO skor som än så länge känns bra på lilla foten. Det blev ett dyrt skobyte - 2500kr!

I hallen står nu ett par Salomonskor, ytterst lite använda, stl 42½. Om någon läsare känner sig hågad, varsågod.

I kväll är det middag med dans på Dunkers och undertecknad kommer att bära fotriktiga skor och undvika dans. Det får Damerna stå ut med.

Sensmoral: Undvik att byta märke på skor vid nyanskaffning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar