lördag 27 november 2021

Det som inte får hända har hänt

 




I går var det dags att tanka vagnen. Min vana trogen skedde det på kvarterets Din-X mack. Min vanliga sida om pumpen var upp så det blev den motsatta.
Samtidigt dök grannfrun upp på "min" sida för att tanka sin bil. Givetvis började vi att småprata alltmedan jag tankade. Efter 14,8 liter konstaterades det att jag tankade bensin i stället för diesel. Det misstaget får katastrofala följder för en dieselbil om man startar motorn. Det gjorde inte undertecknad och räddade därmed motorn. Däremot måste tanken tömma och saneras.
Bärgare kontaktades och , tro det eller ej, det tog 3 timmar innan han dök upp.
Nu står bilen utanför verkstaden i väntan på åtgärd på måndag.
Skadeanmälan har gjorts. Självrisken är 1500kr. Sedan kommer det väl in en räkning från bärgaren också.
Om så är fallet, får jag snart besked om från försäkringsbolaget.

NOG OM DETTA!

För övrigt kan det rapporteras att första snön har fallit i natt och mera är på gång.

Utebelysningen är uppe och skiner grant i novembermörkret. Allt är klart inför 1:a advent.

Frun har börjat att baka och förbereder så mycket hon kan inför pepparkaksbaket med de små barnbarnen.

Jag kan också rapportera att Gösta, den lille drängen, just nu befinner sig i Köpenhamn på besök hos "Lillmatte" se bild. Han trivs som fisken i vattnet i den danska huvudstaden och, som alltid, väl omhändertagen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar