tisdag 16 juni 2020

Konton, lösenord etc etcb - you name it



I DAG FYLLER GÖSTA ETT ÅR!
HIPP HIPP HURRAAAA FÖR "lillebror"







Idag är det dags!
Sedan den dagen Frun bytte mobil, har världen inte varit densamma längre. Vissa funktioner finne inte längre, det frågas efter lösenord i en massa olika sammanhang, lösenord måste bytas, foton hamnar lite här och var och inte alltid där vi vill att de skall vara.

Strax skall jag åka ut till min vän och broder Rikard som är bra på att reda ut slika saker. Det var han som hjälpte mig med min e-post när den kapades och undertecknad befann sig i Kiev och behövde medel fö zt kunn t sig hem till Sverige...
Jag medtar våra mobiler och laptop för att en gång för alla få ordning och reda i den digitala världen på Fridas gata.

På covid-19 fronten intet nytt mer än att Europa har öppnat upp rejält. Svenskar är dock förbjudna i vissa länder. Norrmännen får inte åka till Sverige, men däremot Gotland! Där kan man bli smittad av besökande stockholmare om man så önskar.

I kväll firar vi Göstas ettårs dag. Det kommer att ske med pompa och ståt i hans hem på Lövängsvägen

Midsommar nalkas med traditionellt lite ostadigt väder. Den lär få firas i en coronaial tvåsamhet här på Fridas Gata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar