onsdag 6 mars 2019

Utbildning och vård


Denna bilden talar för sig själv. Just nu snurrar den runt på FB. Kommentarer överflödiga.

Bildresultat för färdtjänsten
Intet är som väntans tider...

Samma mönster går igen inom vård och omsorg och säkert inom många fler "branscher"

Jag har väl berättat om den gamla rullstolsbundna Damen som jag hjälpte när hon skulle till doktorn härom sistens? Hon berättade att killen på färdtjänst som hämtade kunde inte hjälpa henne med kappan - "Vi gör inte sådant" blev svaret. Jag har mer på färdtjänsten, men det tar vi vid ett senare tillfälle. Ett annat exempel inom hemtjänsten är att man får inte lyfta något över axelhöjd. Det innebär att om någon gamling behöver hjälp med att ta ner hatten från hatthyllan, kan han inte få det.

Vad är det som händer? Personalen i driften har säkert följt de instruktioner som har kommit uppifrån.
Då frågar jag mig: Vad är det för folk som sitter däruppe och vad är det för zombies man har nere på golvet?

Nu var det färdigkräkt för idag och i kväll skall det gås på teater " En alldeles särskild dag". Hoppas den är sevärd. Jag tycker att det har varit lite si och så med utbudet på Helsingborgs Stadsteater under den gångna säsongen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar