måndag 4 mars 2019

Nu är våren på stark inmarsch, åtminstone här nere i Skåne. Invånarna uppåt landet får skylla sig själva att de har bosatt sig så långt norrut...
Nej nu var jag inte snäll. Det är inte illa menat, jag gillar er alla oavsett var ni bor, kommer ifrån eller har för ursprung.

Världen är numera ganska skrämmande. Det råder en slags fanatisk nationalistisk stämning på flera ställen runt omkring oss. Det är bara till att öppna ögonen. I vår moderna och digitaliserade värld kan vi inte stänga gränserna. Tänk så mycket duktigt folk det finns där ute! Det gäller att ta hand om all den kunskapen! Det är precis det vi inte gör. Väl här, hamnar flyktingar på en institution för en obestämd framtid. Oftast väldigt lång. Under tiden passiviseras människorna och det slutar med att de struntar i vad det skall syssla med och väldigt många blir kriminella i brist på annan sysselsättning - helt i onödan.
Våra svenska myndigheter är bra på ord, men urdåliga till handling. Vi är mästare på att hitta på bestämmelser, rutiner, kontroller och förordningar och gud vet allt. Onödig administration har tagit över. Våra styrande "dödar" kunskap, framåtanda och entrepenörskap och tillsätter i stället en utredning.

Tack och lov har många av våra invandrare lyckats väl. Undertecknad blev hjärtopererad av en mkt skicklig hjärtkirurg för drygt 10 år sedan.Han var iranier. Jag har ett barnbarn som också har blivit hjärtopererad av en otroligt skicklig läkare. Han var vietnames.

Nu vet ni var denne bloggare står. När jag började detta inlägget visste jag inte vad det skulle bli, men sedan bara rann det av mig. Upplysningsvis står jag jag till höger om mitten i mitt politiska ställningstagande - dock ej längst ut.

Nästa inlägg skall bli lite mer löst snack betonat. Jag ville bara få detta ur mig.

Jag avslutar med nedanstående rubrik i SvD förra veckan. Det fungerar ungeför såhär:
Man har t.ex mobilförbud:
En elev vägrar att lämna ifrån sig sin mobil.
Läraren skall då kontakta rektorn som i sin tur skall kontakta föräldrarna.

Detta, mina vänner, är den lågaffektiva metoden. Skolan i detta fallet brottas med mycket våld och allmän olydnad.

Sug på den du!!

Våldsvåg på skola – stökiga elever bemöts ”lågaffektivt”

Elever som tar stryptag, sparkar lärare och hotar att skjuta personal. Lärarnas riksförbund kopplar en kraftig ökning av hot och våld på Hjulsta grundskola med att man börjat med metoden lågaffektivt bemötande när elever missköter sig. Facket kräver nu att metoden stoppas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar