tisdag 12 mars 2019

När bloggaren hjälper en gammal rullstolsbunden tant till tandläkaren

Bildresultat för gammal dam i rullstol

Färdtjänsten var på plats kl 15.00
Undertecknad tog emot Damen (91 år) och transporterade henne till tandläkaren 7 våningar upp
kl 16.30 var vi på plats nere på gatan igen för att  åka med färdtjänsten som var beställd - ingen där och regn och blåst från norr var inte direkt njutbart. Som väl var hade Damen både huckle och en någorlunda varm kappa.

Kl. 16.40 Undertecknad ringer färdtjänsten och efter 5 min väntan fick vi beskedet att bilen skulle vara på plats om fyra minuter. Nu började vi bli blöta.

Kl. 17.03 dök bilen upp precis när jag ringde en andra gång.

Chauffören befann sig på Råå när hon blev uppringd av centralen. Vid denna tiden på dagen tar det mer än fyra minuter att köra från Råå till St. Jörgens Plats i norra delen av staden. Speciellt bland allt vägarbete som de håller på nu.

Syns det nu klart och tydligt att jag inte har mycket till övers för färdtjänstens "service"

För övrigt berättade Damen för mig att i helgen hade varit på en annan adress i staden och skulle åka hem kl 22.30. Hon var hemma kl. 01.30!!

Dessutom blir det dyrt för di gamle. Min timpeng och parkering skall också betalas. Den extratiden betalar inte Skånetrafiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar