fredag 5 oktober 2018

Brittsommar på "g"

Bildresultat för brittsommar



SMHI har lovat soligt och varmt väder den kommande veckan. Det tycker den gamle bloggaren om. Ja, jag kallar mig bloggare och har inga direkta planer på att gå över till att bli vloggare. Det kräver för mycket tid för en strängt upptagen senior.

Det kommer att bli gott att jobba ute nästa vecka. Månadens större projekt, se bild ovan, en eftersatt kolonilott i staden kommer att ta mycken tid i anspråk att få i presentabelt skick. Där har inte gjorts något på minst ett år. När det börjar bli klart har man nog varit ett par vändor med släpet på tippen.

Det känns nyttigt att hålla igång kroppen sådär lite lagom och känna sig frisk. Ni skulle bara veta hur mycket sjukdom och elände som finns ute i stugorna och väldigt ofta hos personer som är betydligt yngre än undertecknad. Visserligen tar mina s:k kroppsliga träningspass mycket tid från umgänget med Frun i huset, men hon är bra på att sysselsätta sig själv med sina väninnor etc. Ett extra klirr i kassan är ju heller inte helt fel. Jag kommer att hålla på så länge jag gitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar