lördag 24 februari 2018

Ett "drömspel"



Nu undrar naturligtvis de flesta av er varför jag har valt denna bilden idag.

Jo, det är nämligen så att undertecknad ganska ofta drömmer en slags mardrömmar som är ganska påtagliga inte bara för han själv utan också för närmast intilliggande eller rättare sagt f.d.

När drömmarna sätter igång, startas även armar och ben igång och viftandet blir ganska intensivt och det vore inte hälsosamt att komma i vägen för dessa vevande kroppsdelar. Detta är anledningen till flytten till separat sovrum. Där har jag numera också lagt en uppblåsbar madrass vid sidan om sängen. Drömmarna slutar oftast med att jag brutalt vaknar  upp när jag dråsar i golvet.
Än så länge har han inte fått några allvarligare fysiska skador. Tur att man inte ligger i en ovanslaf, då hade detta inte blivit nedskrivet.

Många av drömmarna kan jag komma ihåg. Under den senaste var det såhär:
Jag befann mig på Helsingborgs södra höjder (exakt vilken plats vet jag inte). Cykel och en lättare solsäng hade jag med mig och solen sken. Jag låg på trottoaren och njöt av solen, men ville lägga mig i solsängen för att göra det lite mer bekvämt.
Här kommer det ständigt återkommande i drömmarna: Jag hade inte förmågan att flytta upp de få centimetrarna upp i solsängen utan låg bra där och viftade. Det är i detta stadiet som jag viftande dråsar ner i golvet.

Omständigheterna kan vara olika, men att inte kunna röra sig återkommer hela tiden. Man kan kanske inte kalla det för skräckmardröm, men mardröm är det hur som helst.

Det har tagit tid, men nu har jag, tack vare pådrivande Fru, äntligen blivit färdig att beställa tid hos
doktorn. Sedan får vi se vad som händer.

Är det någon därute som har ett svar på mina drömproblem, skicka gärna en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar