fredag 30 december 2022

Det var det året

 2022 går mot sitt slut. Eländendes elände, kan man med fog säga, året har präglats av. Jag tänker inte gå in på alla politikers svikna löften. Det har så många andra gjort.

Johan Phärsson, lib. sa att "man säger en sak före valet och en annan efteråt.". Jag betraktar honom som ett äkta stolpskott. Vad de andra i regeringen går för är på många punkter inte 




mycket bättre. Jag har dock bestämt mig för att avvakta med den hårda kritiken ett tag till.

Lite oroande ör dock den makt som SD har fått i alla utskotten. Jag litar helt enkelt inte på dem.

Ett stort problem som vi i Sverige lider av är att till stor del styrs av olika statliga myndigheter.

Exempelvis räcker det inte att livsmedelsverket godkänner en viss medicin. Nä, det finns en myndighet till som skall godkänna livsmedelsverkets godkännande (jag kommer inte ihåg vad myndigheten heter). Där står politikerna = vi svenskar med skägget i brevlådan och vi är sist på bollen mot andra länder i väldigt måna ärenden. 

Avslutningen på detta inlägg får bli Turkiet. Nu får det vara slut på vårt bugande och bockande för galningen/diktatorn Erdogan. Det enda han vill är att leda bort turkarna från landets djupa problem med galopperande inflation, usla ekonomi etc. etc. så att han blir omvald vid nästa val. Han måste bara sättas på plats!

Nu har jag kräkt länge och mycket nog och ber att få avsluta detta inlägg och önska er alla ett gott nytt år!

Mvh

Per Berg

Politisk redaktör för denna blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar