lördag 8 maj 2021

I morgon kommer värmen.

 









En djungel av appar


Nu börjar det att bli dags för utsättning av tomater och squash till trädgården. Det är inplanerat till nästa vecka då värmen har kommit. Krukor och jord finns hemma för ändamålet. Olivträd och palm, båda ihjälfrusna skall sågas ner och köras till närmaste begravningsplats, d.v.s. tippen.

Så var det det där med Snövit. Nu har man bestämt på Disneyland  Kalifornien att en prins inte får kyssa henne medan hon sover. Scenen skall tas bort från scenen. Man måste först få ett samtycke från föremålet för kyssen. Ibland häpnar man. Vad är det för en skruvad värld vi lever i? I och för sig har den alltid varit skruvad lite här och var, men med dagens sociala medier sprider sig allt med blixtens hastighet. Jag vågar inte ens tänka på reaktionen om jag skulle väcka frun mitt i natten för att kyssas.

Till slut måste jag ta upp frågan om appar när man skall parkera. Det är tydligen på gång att man bara skall kunna betala parkering via en app i fortsättningen. I dagsläget finns det ett tiotal olika appar beroende på vem som står för parkeringsplatsen. Kommunala parkeringar har en och ett gäng privata aktörer har andra appar. Jag frågar mig bara, hur skall detta gå om man nu inte rensar upp bland alla appar? Hur många människor finns det som inte ens vet vad en app är för något? Det skall bli spännande och se utvecklingen. Någonting för kommunikationsministern att bita i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar