fredag 6 december 2019

Drömmar

Bildresultat för drömmar

Detta handlar inte om drömmar som man knaprar i sig till kaffet, utan om drömmar under nattsömnen.

Undertecknad har då och då återkommande ganska fysiska drömmar, d.v.s. han rör på mycket på sig och fäktar runt med armarna medan drömmen slutar med ett uppvaknande liggandes på golvet. Än så länge har det inte uppstått fysiska men, men det beror numera ligger det en rejäl uppblåsbar madrass vi sidan om sängen som dämpar stöten rejält under fallet ur sängen. Uppvaknandet blir därför numera betydligt mjukare.

För att ta ett exempel på en dröm, gick det till enl. följande i nedanstående drömmar:

Jag befann mig på en större fritidsbåt tillsammans med en vän. Jag vet dock inte ve vännen var och vilken båt jag var ombord på. Hur som helst, var det dags att lägga till någonstans i en yachthamn och undertecknad skulle vara hopp-iland-Kalle. I drömmen utförde jag jobbet även fysiskt, d.v.s. jag hoppade i land som man skall göra som Kalle. I land var vid detta tillfälle vid sidan om sängen, där jag vaknade upp liggande på luftmadrassen. Tack och lov helt oskadd.

Ibland sitter jag upprätt i sängen och vaggar lite fram och tillbaka oförmögen att resa på mig. Efter en stund vaknar jag på riktigt och då kan jag röra på mig som vanligt utan hinder.

Är det någon, av er kära läsare, som har liknande drömmar? Hör gärna av dig. Det kunde ju vara ganska intressant om jag är ensam om dessa sorters drömmar eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar