torsdag 3 september 2015

Windows 10

Kära läsare!
Denna gången lägger jag inte upp några bilder. Varför det då? Jo, Windows 10.

Av ren nyfikenhet laddade jag hem det härom dagen. Det mesta funkar väl som det skall, men att ladda ner bilder från min I phone funkar inte. Det hittas c:a 500 bilder och frågan "vill du ladda ner dessa?" ställs. Dessa 500 bilder är alla dem som ligger i kameran och redan nerladdade. Vad gör man då?
Inte vet jag.

Apparaterna snackar uppenbarligen inte med varandra. Inte nog med detta! Mitt nya apple ID som jag fixade för ett tag sedan, eftersom det strulade till sig med det gamla, funkar inte. Det gamla funkar inte det heller. Å andra sidan har någon upplyst mig om att något ID behövs inte för att ladda över bilder från kameran.

Till sist, kan jag också meddela att hårddisken är nästan totalt fylld efter installationen. Det finns 10 GB kvar i en relativt stor hårddisk. Man kan ju undra vad det är som fyller upp såpass. Extern hårddisk finns och där finns en hel del lagrat.

Nu skall jag inte plåga er längre med mina datorproblem, men visst är knepigt med alla dessa elektroniska maskiner.De lever sitt eget liv, liksom

En god vän och tillika otroligt kunnig i datorer är kontaktad och konsultation kommer att ske i nästa vecka.

Det var allt för idag. Slut för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar