Häromdagen köpte undertecknad nya LED lampor till armaturen i badrummet hemma på Fridas gata.
Fyra lampor a´89kr känns lite i plånboken. Å andra sidan håller lamporna i 25000 timmar och drar bara 1,5 watt.
Under arbetet med bytet upptäcktes att en av fyra förpackningar saknade innehåll!
Där stod man och funderade. Hur skall man kunna bevisa för Hornbach att det verkligen saknades en lampa. Det kändes ganska omöjligt, men skam den som ger sig.
Påföljande dag åkte undertecknad tillbaka, kopplade på det stora leendet och sa precis som det var. Jag påpekade dessutom att jag hade full förståelse för dem om dom inte ville ersätta mig med en ny lampa.
Jag fick en ny utan kostnad och kan bara konstatera att Hornbach har fattat grejen med kundvård och good-will!
Nu har jag spridit detta och kommer att handla fler gånger på Hornbach. Med detta inlägg samt en blänkare på Facebook, tror jag mig bidraga till ökad försäljning på Hornbach i Helsingborg
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar